Båtlogg dag 1 -- > Oxelösund

Det var ju en så blöt dag igår att vi valde att stanna hemma. Imorse gick vi upp klockan 7.00 och gjorde oss färdiga i maklig takt. Ragnar och Bamse hade klart på känn att vi skulle nånstans så för att lugna Ragnar fick han följa med på morgonpromenaden med Bamse. Vi lämnade bryggan efter 10.00 nångång. Bamse är med oss men Ragnar och Esmeralda är hemma med ungdomarna.

Bamse försvinner nästan i 99kronors-fällen från IKEA.

Bamse kommer ihåg, det märks, men han är ändå lite orolig till att börja med. Det är ju så mycket som händer hela tiden - måsar, båtar, vågor...

Första stopp blev Södertälje sluss. Där skulle ett stort fartyg slussa upp så det tog en timme innan vi var igenom.

Vår båt är inte så himla stor... men det finns damer som är intresserade av både båten och hunden...

Vi åkte förbi Jannes jobb...

...och lunchade i Skanssundet.

Kuttersmycket vårt...

Att semestra är tufft så tant Guggelutt, så hon tog Bamse med sig ner i ruffen för att vila, men somnade och vaknade av att Janne skrek att  nu var de framme och han ville ha hjälp att lägga till. En yrvaken Guggelutt hjälpte till, sen gick vi långpromenad ut på ön Femöret.

...men ELLER HUR!!!

Och här ligger vi inatt, i Oxelösunds gästhamn. Middag på ickepulver-Pasta Carbonara och färsk spenat-fettuchini iordninggjord på gasolköket. Mums. Inget går upp mot en middag på sjön!

Imorgon räknar vi med att nanna nånstans i St Anna skärgård.