En olycka komer sällan ensam!

Förra tisdagen blev vår dator kapad och på onsdagen blev Bamse akut sjuk... igår när jag kom upp till garaget fick jag polisanmäla inbrottsförsök i garaget. Nån hade klippt upp gallergrinden... Nu är olyckan i tretal så jag hoppas det är över för denna gång!
 
Bamse piggnar till så sakteliga. I torsdags fick jag åka tillbaka till djursjukhuset för att byta foder då han inte ätit på två dagar. Jag fick oxå lära mig hur man trycker ner medicinen i halsen på honom då han överlistat alla mina knep. Först rullade jag in medicinen i skinka, sen kom han på det och spottade ut. Då kroppade jag tabletterna och bredde ut på skinkan, när han kom på det tog han skinkan i hörnet och skakade ut pulvret så det yrde. Nu har han ingen chans! Jag lägger tabletten långt bak på hans tunga, håller igen munnen och sprutar in lite lite vatten i mungipan med en pipett så han sväljer. Då får han belöning i form av en kula torrt leverfoder, för den nya sorten gillar han faktiskt. Sen han började äta har han piggnat till. Han sover fortfarande mest hela dagarna och hela nätterna, men när vi går ut och går våra korta promenader så står öron och svans rätt upp som förr!
 
 
Nu när jag lärt mig hur man gör och han inte kommer undan så går det lätt att få i honom medicinen. Han accepterar oxå att ta tempen, han kan rutinerna nu!
 
 
Idag har jag ägnat mig åt hans sår. Han har ett fult sår på halsen som kommit efter att de rakat honom då de tagit blodprov ... nån sorts skäggeksem ser det ut som. Han har fått slicka på sina ben ända till nu, men idag har jag tvättat honom noga där de rakat honom för att sätta in kanyler. Sen smorde jag med olivolja och så får han gå i tratt tills det sjunkit in ordentligt. Jag tror det ska lindra klådan för slutar han slicka/klia så läker det nog jättefort.
 
 
Idag har barnbarnen fått leka med de amigurumi´s som jag hittat. Jag har ca 10 till, men de är borta. Men jag fick ett uppdrag av de små ljuvliga så dagen kommer att ägnas åt virkning. De vill ha varsin sköldpadda och det är klart att barnen ska ha en sköldpadda!!
 
 
Åter mot virknålen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0