Rågsvedsdag med zon

Igår när Janne och jag gick hem över Rågsved träffade vi denna lilla kille! Matten gick direkt emot oss och sa att hon aldrig sett en hund så lik hennes egen. Jag frågade vad det var och hon svarade att det var en blandning mellan papillon, tibetansk spets och dvärgspets...
 
 
Det stärker mina misstankar om att Bamse faktiskt kan ha spets i sig. Jag sa att jag vet att han är chihuahua, är säker på papillon men oxå att jag misstänker att det finns spets i honom. Visst är de lika!
 
 
Dagen har varit riktigt rolig! Vi har varit med på Rågsvedsdagen och det har inneburit mycket kontakter. Idag var det inte jättemånga som sökte upp oss i vårt lilla tält, de flesta kom för scenen, ansiktsmålningen, ponnyridningen, pilkastningen etc, men jag var runt en del och pratade med både Mötesplatsen, Närpolisen i Rågsved (och provsatt även deras radiobil!) och så Musketörerna förstås!
 
Musketörernas "maskot". En otroligt snäll pitbull/amstaff!
 
Förstås kom jag hem med fynd! En bok från musketörerna och en leksak från Rågsvedskolans loppis:
 
 
Ikväll har jag varit på zonterapi hos Lotta. Tack för en härlig kväll med skönt snack, vännen!
 
 
... och nej, veckan är inte slut. Imorgon mot nya äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0