11 september

Lite öm i högerskuldran och mitt i ryggen, men i övrigt helt ok efter gårdagens ... ja vad ska vi kalla det? Överfall? Väskryckningsförsök? Inte vet jag vad det egentligen var... bus-streck??? Några boxningar i ryggen, hårda visserligen men utan att skada mig nåt nämnvärt. Polisens utredare ringde i eftermiddags och fick ett så utförligt signalement samt kartbeskrivining som jag kunde ge. Det liknar visst ett liknande brott i våras. Även om utfallet för brottsoffret ( i detta fall mig) går bra så SKA man anmäla tycker jag. Det kan klaras upp andra brott när man gör det. Hoppas det blir så för det andra offret. Jag är så arg att jag ff hoppas möta skitungarna så jag kan ta dem i örat och släpa hem dem till deras mamma för ett samtal! Nåväl, Bekki skickade med mig en rödfärgspray när jag skulle på hembesök ikväll och efter att ha bett om en extra kudde där jag halvsatt i bäddsoffan berättade jag varför jag var lite stel och öm, varpå hembesöket ville följa med mig till bilen när jag skulle gå hem, vilket jag avböjde med tydlighet.
 
 
Men från det ena till det andra. Har varit på stiftet idag och medprotesterat mot ett galet beslut, blivit bjuden på lunch med reflektioner från mötet, hunnit med att barnvakta ett barnbarn en timme medan ett annat varit hos logoped, letat flyers på jobbet innan jag avslutade dagen med ett nära 3 timmar långt hembesök hos en gömd kvinna. Ett bra sätt att fira sin 8-årsdag som diakon tycker jag!
 
Viva Italia! Kyckling med svamprisotto!
 
Imse Vimse boar i vårt garage...
 
Meija och jag har fört djupa diskussioner idag!
 
En present till en uppskattad kollega!
 
                
                 
                  8 år sen...
 
... och nu ut med Bamse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0