Beställ änglavingar!

Mm, så lyder rubriken i ett mail jag skickade till mig själv idag. Idag började knypplingskursen igen och jag ligger efter i min planering. Vi hade fått ett mail för ett par veckor sen som jag läst utan glasögonen på och jag hade fattat så mycket att nu kör vi igång med finknyppling i höst. Men jag hade missat att vi skulle beställa materialet själva. Rätt naturligt eftersom vi ligger på olika nivå i vår nybörjar/fortsättningskurs. Så innan jag åkte upp till kursen läste jag mailet en gång till för att kolla hur jag läst det egentligen och så var det ju. Jag försökte tänka ut nåt smart, att jag skulle knyppla "uggleögon" istället eftersom jag köpte det finknypplingsmönstret i somras, att jag skulle knyppla en metallspets istället eller t.o.m släpa med mig Kristina-dynan med "Vättersnipan" på. Det slutade med att jag åkte upp med dyna, metalltråd, egyptisk bomullstråd, metallknypplingspinnar, vanliga pinnar, mönster och spetspärmen. Resultatet blev magert, det jag gjorde, förutom att agera förvirrad och tappa glasögonfodralet i golvet ett antal gånger, var att spola på 14 par pinnar egyptisk bomull och skriva ett mail på mobilen till mig själv: "Beställ änglavingar", vilket jag ämnar göra imorgon. Man kan inte ligga på topp jämt!
 
 
Det är mycket nu och fort har det gått. Nästa fredag jobbar jag sista dan och redan nu på söndag avtackas jag i gudstjänsterna i både Högdalen kl 11.00 och Hagsätra kl 15.00. Huset går ut på försäljning denna vecka, det fotograferades här igår och nästa helg blir det visningar. Nånstans i röran ska jag bestämma mig för om jag orkar med en masterutbildning redan i höst samt tänka på nytt jobb... och efter misshandeln har jag börjat se mig över axeln t.o.m när jag är ute med Bamse. Nå, det finns ett ljus i tunneln och redan om en månad borde huset vara sålt och vi ha en bättre tidsgräns för livet närmast framöver. Och måtte förkylningarna inte bita på mig de närmsta veckorna. Folk hostar och snorar överallt... och är det nån gång jag inte kan krokna så är det nu! Har massa kvar att avsluta och överlämna innan nästa fredag, sen är det kört!
 
                                       
 
Lyckliga jag som har knypplingen att virra iväg till när hjärnan behöver vila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0