Misshandel och försök till rån!

 
I går, fredag, var jag kallad till en fotokonfrontation i ämnet. Jag fick först läsa igenom mitt vittnesmål som polisen skrivit, sen pratade vi lite. Jag berättade återigen min frustration men oxå rädsla över att jag överreagerat varpå polisen lutade sig fram och sa att jag faktiskt blivit utsatt för en misshandel och försök till rån vilket kan leda till upp till 1 års fängelse... Det var nog först då som jag insåg allvaret i överfallet. För mig har det fram till nu varit skitungar som ska ha ett kok stryk... typ. Men det är inte ok att slå folk som promenerar på gatan och jag har ff idag, lördag, ont. Det betyder att han inte direkt kittlade mig lite utan det var rejäla knytnävsslag. Antar att det som hänt inte sjunkit in, men jag har ju å andra sidan annat att tänka på och jag har gått igenom värre saker tidigare. Struman som nästan tog död på mig 2009 och bilolyckan förra sommaren.
 
                 
              
 
Fotokonfrontationen gick till så att jag fick titta på 8 bilder. En i taget. Så fick jag berätta vad jag såg, om pojkarna på bilderna liknade den som slagit eller om det var helt fel. Jag hade en obehaglig klump i magen när jag såg dessa unga ansikten. Vad har de gjort för att hamna i polisens register? Det var verkligt unga killar, uppskattningsvis ingen under 18 år, snarare mellan 12-15 år. Han sa att jag skulle tänka att vissa av dem var äldre idag, att de kan ha andra frisyrer mm. Det var svårt. Några kunde jag direkt avfärda, men två bilder var min gärningsman lik. Jag fick inte veta något om utredningen för att inte påverkas för jag kan bli kallad till rättegång. De var nöjda med signalementen jag gett och att jag kunnat komma så fort på fotokonfrontation. Nu är det bara att vänta och se.
 
Nu ska jag ägna dagen åt att röja och rensa. Behöver andas!
 
                                                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0