Nehej du!

 
Idag kommer inte Linnéa och hjälper mig med sänglinne och handdukar. Igår natt blev jag så in i hoppsan magsjuk och vi behöver inte gå inte på detaljer, men jag har träningsvärk i massa underliga muskler idag kan jag berätta. Kulmen var nog vid 5-tiden igårmorse, men jag spenderade avsevärd tid i vårt iskalla badrum även på dagen. Allt har fördelar för när Janne varit på sopstationen med en släpkärra full så kom han hem med nyinköpta raggsockor och så spikade han igen husgrunden. Det har varit öppet i jämnhöjd med badrummet, allt annat är klart. Att han började med det berodde nog både på att han sett mig skaka så kraftigt av kylan  i kombination med sjukan, temperaturen i badrummet ligger runt 14 grader f.n, men också så slapp han vara inne i bacillerna. Hoppas han klarar sig. Han tog alla Bamsenader och jag låg i sängen hela dagen, sov mesta tiden. På kvällen la han sig ett par timmar före nattpasset och då la jag mig fullt påbyltad vid TVn ... dels skönt att byta miljö och underlag en stund, men jag bara somnade. Sov förvånansvärt nog hela natten inatt också.
 
Men nu har jag varit uppe och duschat och fått i mig lite frukost. Ska lägga mig i soffan en liten stund innan jag går ut med Bamse som ff sover bredvid Janne som kommit hem från nattpasset. Några långpromenader blir det knappast, med det ska bli riktigt skönt med frisk luft!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0