Het onsdag

Det blir inte så mycket gjort i värmen. Att gå hemma i stugan gör att man känner efter också... men jag börjar vänja mig. Över 40 grader ute och en bit över 30 grader inne, men ute fläktar det om man inte häckar vid husväggen där termometern sitter. Idag har jag jagat skugga på altan med cafébordet och knyppeldynan. Det har varit helt okej!
 
                                                                       Lin 50/3, metall 0,2 och lin 40/2
 
Blev klar med "stjärnorna", tänkte spola upp garn och sätta upp antingen "Lågorna är många" - min spetsanalys - eller nån metallspets, men jag ringde mamma och kollade hur de hade det i värmen, lagade middag och fortsatte virka på prästkragemormorsrutorna som jag började med igår istället.
 

Bjöd in grannen på en glasspinne när jag kom på henne med att släpa ut vår soptunna inför sophämtningen imorgon....
 
Nu har jag vattnat rosor, pioner, krukor, fjärilsbusken samt solrosor och magnolior. Myggen blev glada över mina bara ben förstås. Har duschat igen och tänker virka en ruta till medan håret torkar i fläkten...
                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0