Räkan räddade bäbisarna!

En av mina Amano-räkor
 
 
Måste bara berätta om urkraften i naturen. Jag har nu gjort rent i akvariet och det blev lite av ett drama. Jag lyfte upp borgen för att göra ordentligt rent, men en av mina större räkor fortsatte springa på den trots att jag lyft upp den. När jag fått i den i vattnet tog jag ut den i köket för att skrubba bort alla alger, men jag kollade noggrant uppe i den för att försäkra mig om att det inte var några fler räkor som inte vågat hoppa... men ser en svart fiskstjärt högt uppe i det högsta tornet.... plus ett kluster med gula ägg! Min Ancistrushona ligger återigen och vaktar på sin rom! Jag sprang snabbt tillbaka till akvariet och fyllde upp vatten så tornet återigen blev vattenfyllt. Hon har fått minst tre kullar nu och idag fick jag veta hur hon klarar dem från att bli uppätna av t.ex räkorna, hon ligger och vaktar på dem uppe i tornet! Som i en saga! Inte ens när hennes borg drogs upp ur vattnet lämnade hon sina små. Naturen är vidunderlig, även i ett akvarium!
 
Ancistrus-pappan
 
Ur första kullen
 
Slutet gott, allting gott. Det finns alltid något att glädjas åt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0