50 % ängel

Igår blev det läsning i paviljongen och sen TV till halv ett. Inget handarbete... Har hittat några spännande böcker som fick bli kvällens sysselsättning...
 

Jag roar mig med lite olika quests på Facebook just nu. Har fått veta att jag är Punk Soul*, borde bo på Nya Zeeland** och bli författare***. Dessutom får jag meddelanden från Gud ett par gånger i veckan och nu kan jag gå in och se hur många % ängel jag är varje dag. Tycker det är lika kul att läsa som horoskop ungefär. Jag kan bli väldigt inspirerad av såna där quests och meddelanden. Ibland får jag idéer som sannolikt inte skulle dyka upp annars...
 
                            
 
Igår var jag i alla fall 46% ängel efter att stadig ha gått ner från 86% ängel. Nu har det vänt, idag är jag 50% ängel. Jag känner mig lite snällare och jag har nu skrivit mer än halva tentan. Det känns bra. Idag har det varit bra flyt, men så har jag inte skrivit teori utan skrivit utifrån hur jag själv skulle handla vid ett specifikt case. Det har varit riktigt roligt att vända och vrida på problemställningen.
 
Jag kunde börja ganska tidigt för trots att jag somnade sent igår så vaknade jag tidigt imorse. Bamse vägrade gå ur sängen eftersom Janne kommit hem från nattpasset. Då vräker mini-hunden ut sig i min säng och blir jättelång.
 
 
Han fick ligga där, jag hade ju annat för mig, och tenterandet funkade som sagt jättebra när jag var utsövd och hjärnan oanvänd. När han kom upp var klockan över 11.00 så då gick vi direkt ut. Vi träffade Kasper på vägen, det var kul tyckte både Bamse och Kasper. Kasper försökte locka Bamse till lek, men det gick inte. Bamse hade viktigare saker för sig...
 
Fattar inte hur Bamse kan motstå denna inbjudan till lek!!!
 
Eftermiddagen har mest gått åt till tentan. Låg en stund i solstolen innan jag gick in och lagade mat innan Janne åkte till jobbet. Sen ägnade jag en timme åt att vattna alla blommor och klippa bort vissna blad och stänglar. Nöjd la jag mig i solstolen och ringde upp en av mina gamla damer som jag har kontakt  med nu och då. Till sist blev det Bamsenad och disk.
 
Ja, den där undertexten skulle jag väl ha strukit, jag latade mig bara nån timme
 
Nu sitter jag här och funderar om ryggen håller för en halvtimmes knyppling... Jag har en metallspets på dynan som jag skulle behöva göra klart före söndag. Det händer massa skoj före söndag så det gäller att planera om jag ska hinna med allt! Nja, en halvtimme ska väl gå bra innan sista Bamsenaden! Jag ska ju på sjukgymnastik imorgonbitti!
 
 
*Punk Soul - Even if you don't look particularly punk, deep down you're a rebel. You stay true to your values, and you refuse to sell out. Your taste tends to be unique and indie. You never follow the mainstream. You have a few political causes you feel strongly about, but you prefer to work outside the system.
 
** Nya Zeeland - You are an adventurous individual who enjoys being outdoors and spending time being active. You are a risk taker and have no problem striking up a conversation with a total stranger. When you travel you love to get to know the locals, and their customs, and are always up for a challenge. You thrive in a culture where others share your deep appreciation for land, and believe life is best lived outdoors. You love a hard hike, but also love the water and are happy to spend a day beach side. You thrive in a society with diversity and appreciate a simpler way of living. You are keen on learning about cultures and customs that are different than your own, and enjoy a deep conversation, whether it be philosophical or spiritual. You are not a city dweller by any means, and definitely believe that life is something to explore and experience firsthand. This country gives you endless opportunities to live both an active lifestyle and enjoy the company of new found friends.
 
*** Författare -You have a skill for language, your imagination is vast and you are artistic and creative. Your brain is just overflowing with ideas, and all you have to do is get a piece of paper and share it with the world. You were born to turn words into magical stories.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0