Sessan har flyttat till egen lya!

I tisdags gjorde jag rent akvariet. Vi har väntat med det med flit eftersom jag inte ville att omställningen skulle bli för stor i flytten, då tog vi bort mer än hälften av allt vatten vid transporten och sen blir det lite skillnad i vattentemp och så. Jag tror vi lyckades rätt bra för jag såg inga döda fiskar efter det. Däremot såg jag inga räkor heller så jag trodde de gått åt... men det visade sig i tisdags att det var fel, åtta stycken räkor klättrade upp på bakre väggen när deras borg åkte upp för tvätt och putsning! Plus Ancistrus-yngel.
 
 
Det var också då jag bestämde mig för att Princess Meija, som heter så för jag gick upp till zoo och köpte henne när Linnéa låg på förlossningen och födde Meija, skulle få flytta till eget. Hon äter kopiöst och jag tror också att hon kan ha satt i sig syskonen till de två Ancistrus-yngel jag hittade. Jag åkte och beställde en kupa på zoo, den största som fanns givetvis. Där sa de att även räkorna tar yngel om de får chansen... Jaja, en sak i taget, nu blir det Sessan som får flytta, kanske räkorna också får flytta så småningom. De äter död småfisk har jag sett och det är ju bra...
 
Idag var jag och hämtade ut kupan och inredde den åt Sessan. Det är skumt att se henne i kupan... i och med att den är rund så får hon otroliga proportioner när hon kommer simmande, ibland ser det ut som hon upptar hela kupan! Då har jag tittat på henne ovanifrån och hon har gott om plats...!
 
 
På första promenaden idag träffade vi bonden på sin 4-hjuling. Bamse är livrädd för den medan han älskar bonden och hans fru (han föddes ju där), men när han stannade till vid oss fick han komma upp och sitta på den. Han var lite osäker först, men sen såg han riktigt kaxig ut! Dock skällde han lika ilsket som vanligt när han sen körde iväg... men det blev bra bilder
 
 
Sen har jag passat på att städa lite eftersom jag ändå rände runt med akvariesand och vatten. Det blev riktigt fint i vardagsrummet, så fint det kan bli för närvarande... Kanske fortsätter jag med köket imorgon, vi får se
 
Ja-a, det var väl min lördag. Önskar er gott lördagsgodis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0