ENIT =

Ett Nedslag I Timmen!
 
06.00 - Jag är vaken
 
07.00 - Klockan ringer, jag är uppe och står i duschen
 
08.00 - sitter i svärmors pensionärskuvös (inglasad balkong) och tittar på regnet som strilar med andra morgonkoppen kaffe ... hur ska jag ta mig till jobbet utan att bli genomsur?
 
09.00 - Bamse är lämnad på dagis och jag är torrskodd på jobbet. Regnet gav sig hyfsat så vi kom torra fram till bilen efter en lagom morgonpromenad
 
10.00 - Har börjat arbetsdagen sen länge, varit med på morgonbönen, fikat och tagit emot mitt besök
 
11.00 - Besöket är ff kvar
 
12.00 - Äter lunch
 
13.00 - Ser på film --> Godheten
 
14.00 - Ser ff på film --> Godheten
 
15.00 - Diskussionsfrågor diskuterade och klara inför filmvisningen (Tid för eftertanke) senare i oktober
 
                   
 
16.00 - hämtat upp packningen i svärmors lägenhet samt städat efter mig, Bamse är hämtad från dagis och vi har kommit så långt som till Södertälje. Mycket bilar, men trafiken flyter på strax under hastighetsbegränsningarna...
 
17.00 - hemma! Planerar middag... ska vi gå ut eller äta hemma?
 
18.00 - pratat med sonen i telefonen. Middagen blev snabbköttfärsås - dvs stekpanneupptinad köttfärs med lök och ketchup. Himlans gott när "man" är sugen på något riktigt ketchupigt!
 
19.00 - stör Janne i hans vila inför nattpasset genom att ligga i sängen bredvid honom och prata med honom
 
20.00 - gett upp störningen i Jannes vila inför nattpasset och har förpassat mig till TVn och ett program om skönhetsideal världen över. Har sett några tidigare program, detta var någonstans längs Kongo-floden
 

21.00 -  En mus har sprang längs sockeln i köket. Eftersom jag druckit en ginochtonic så höll jag först käft och tänkte att det måste varit en skugga och min dåliga syn.... men när den kom fram under skåpet och tittade på mig och sen kilade tillbaka samma väg så insåg jag att det finns inga bortförklaringar... HEN IS BACK (eller någon i samma släkte). Jag riggade musfällan med ost...
 
 
22.00 - Janne har åkt till jobbet. Jag har tittat på ett program om livet UNDER savannen, skrivit ENIT .... och ska nu gå ut en kvällsrunda med Bamsis.... så får vi se om det blir säng eller TV. Sängen känns mer än lockande! Och knyppeldynan kan användas hur tidigt som helst imorgonbitti! Allt som behövs är en bekväm sittställning och ljus!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0