Snurr

Gårdagen tänker jag stoppa i en byrålåda och glömma bort!
 
Jag vaknade redan tidigt, runt kl. 4 -5 av att sängen rörde sig. När jag gick upp till toaletten snurrade hela huset okontrollerat. Jag höll mig i väggarna och tog mig tillbaka till sängen, hittade ett läge där nacken fick stöd så jag kunde somna om. Halv 8 ringde klockan för jag skulle på studiebesök på Äleby Gård kl 10.00. De skulle ha Aktiv Lördag och Jacob skulle visa mig runt och berätta... men när klockan var nio var det bara att ringa återbud. Jag tyckte det blev bättre med Alvedon, starkt kaffe och frukost, men när jag skulle böja mig för att dra på mig stövlarna så kom golvet rusande mot mig i en farlig fart så...  nej... inget bil-köra i det tillståndet!
 
                                         
 
Det blev en dag i sängen och soffan. Janne tog alla Bamsenaderna och kom till och med hem med en bajspåse svamp! Men svampen ligger kvar i kylen och för min del begränsades dagens aktiviteter till disk, värma en påse nudlar till lunch, stuva blomkål och steka fläsk till middag samt en halvtimmes knyppling. Yrseln kom och gick så det var liksom ingen idé att försöka hitta på nåt.
 
Yrsel är något som går i vår släkt. Vad det beror på vet ingen, men troligen är det stressrelaterat och/eller i kombination med förkylning. Jag känner mig inte stressad alls, tvärtom, njuter av allt livet bjuder på just nu, men det kan ha blivit för mycket att klämma in ett studiebesök efter en intensiv vecka. Det kan också vara så att det ligger en förkylning och jobbar i kroppen. Jag har känt symptomen och det är många som varit på jobbet trots kraftiga förkylningar så det vore egentligen konstigt om inte jag också bär på nån liten bacill som inte vill bryta ut. Och jag hoppas att den inte gör det heller!
                                                                          
 
På kvällen låg jag invirad i en filt vid TVn. Janne bjöd på skumbanan-glass och även om jag slumrade till ett par gånger lyckades jag i princip hålla mig vaken till hela Miami Vice, i alla fall så pass att jag hängde med i handlingen. Konstaterade att jag sett den förut nån gång, men då sovit betydligt mer för vissa scener minns jag men inte andra.
 
                                                            
 
Nu har en ny dag grytt. Ingen yrsel än, men ryggen känns efter att stillaliggande. Huvudet känns mer som efter ett migränanfall eller nåt, en sån där lite osäker känsla ni vet....
                                    
 
Vi får se vad denna söndag bjuder på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0