Lata påskdagar

 
Puh! Jag gör ingeting och det är ganska skönt faktiskt... Igår satt jag större delen av dagen i fåtöljen med en hund på vardera armstödet. Ibland tittade jag på TV, ibland tittade jag bara ut genom fönstret och lät tankarna gå. Det är inte alls konstigt att jag är trött! Det har varit mycket på sistone och nu när en långledig helg kom så lät jag musten gå ur mig. Vädret är konstigt oxå. Sol ena stunden och sen stora svarta moln. Jag får den där känslan av att ett rejält åskväder skulle rensa spänningarna ur luften. Hundpromenaderna blir inte så jättelånga för så fort Bamse skäller till (och det gör han ofta!) så vill Spike springa hem.
 
Bamse är så hård och tuff... och han vet om det!
 
Imorse var värken nästan borta, förkylningssymptomen likaså. Det är bara ömt i höger knä och höft, annars är allt bra igen. Det är lättare att låta bli kohydraterna när man har tillgång till sin egen kyl och spis, det blir lite hipp som happ när jag sover borta...
 
Två nätter i rad nu har jag sovit 10 timmar utan att drömma. Jag känner mig utvilad, men slö. Imorse tänkte jag att jag nog skulle ta och skriva en hemuppgift i Bibelteologin och sen göra klart mina knypplade örhängen.... men jag har fortsatt sitta i fåtöljen eller ligga i soffan varvat med att ligga ute i solsolen när solen tittat fram mellan molnen. Lika mycket som jag älskar att jobba så är det underbart att ibland bara få vara.
 
 
Tillslut monterade jag örhängena och känner mig nöjd med dagens enda planerade och fullföljda uppgift. Jag har gjort långkok till middag och matlådor, gjort rent hos Ragnar och diskat också, så en viss aktivitet förekommer trots allt...
 
Janne jobbar 12-timmars nattpass och jag är själv med djuren. Nu återstår att se om jag kommer iväg på midnattsmässa eller inte. Igår piggnade jag till efter att ha somnat i soffan så man vet aldrig...men jag har inga krav på mig för ingen saknar mig dit jag isåfall tänker gå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0