Boat-trip...over and out

Började dagen med en dusch i ett soligt Waxholm.
 
 
Janne gick på promenad med Bamse och jag plockade i båten, denna sista morgon...
 
Så begav vi oss. Jag var tyvärr lite ouppmärksam och såg inte eftersvallen på en större båt vilket gjorde att ryggen fick en smäll så hemvägen blev onödigt jobbig. Effektiv körtid 4 timmar, men ca 3/4s väntan för att gå slussa in gjorde att dan blev lång.
 
Sällskap på Strömmen av Queen Elisabeth
 
En timme efter slussningen bad jag om fikapaus och vi stannade till efter Björköfjärden. Ryggen  var jättejobbig! Men efter att ha fått ligga på durken en stund och sen simma 30 minuter gav sig värken rätt bra.
 
 
Bamse har varit glad att komma hem. Ragnar har varit rätt skrikig och jag kan inte riktigt tolka om det är glädje/igenkänning eller om han trivts bättre med all aktivitet han varit med om på sjön. Han har ju fått HUR mycket uppmärksamhet som helst! 
 
Janne har klippt gräset, jag har klippt ner Margeritherna och lagat mat. I övrigt har vi tagit det lugnt och summerat 😃

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0