Fulla dagar i slutet av veckan

 
Två arbetsdagar och en ledig dag sen sist. På jobbet har jag ägnat mig mycket åt papper och dator. Det är inte lika besöks-intensivt som det var i december och det är jag glad för, för nu hinner jag få undan en hel del i högarna, prata med arbetskamrater och föda nya idéer, sköta skrivjobbet och ta nya kontakter. I torsdags var det Torsdagsträff och vi hade en fantastisk folkvise-duo på besök. Det var friskvård i megaformat! Damerna och herrarna stampade takten och sjöng med, Susanne och Sanna var helt otroligt bra!
 
                                       
 
Efter jobbet åkte jag och köpte varsin avokadosallad till mig och Bekki, hämtade Bamse och åkte hem till hennes lägenhet som jag ännu inte hunnit besöka. Det blev en mysig kväll.
 
                                                                       Digestive, kvarg och varma hallon. Mums!
 
Bamse fick mat, fläskkotlett t.o.m, men han vill ändå smaka på salladen!
 
Bekki lärde mig lite om min nya iPhone!
 
 
Vid 21-tiden åkte jag hem till svärmor där Bamse och jag sov över.
 
 
I fredags hade vi planering för Stilla Dag. Jag ska tänka vuxen-pyssel och information, jag älskar sånt! Åkte en stund efter fyra och hann före snöovädret. Janne skulle upp och jobba och jag la mig samtidigt som honom vid 21-tiden.
 
Imorse åkte Janne en halvtimme tidigare pga det utlovade snö-vädret. Han hade sett en avåkning innan han ens kom fram till Strängnäsbron, så det var väl bra planering att åka tidigare. Det var riktigt slirigt vid halv sex-tiden imorse! Själv slog jag upp mina blå halv 8, låg och mös i sängvärmen en stund innan jag hämtade min bok och läste två timmar innan jag mojkade mig upp och gjorde frukost, matade djur och gick ut med Bamse. Den promenaden var ett äventyr i sig. Vi var först att gå på skogsvägen efter det rejäla snöfallet inatt och jag släppte Bamse lös. Han sprang och hade så roligt, han älskar ju snö. Men efter en kvart såg jag att det började gå trögt, jag såg ju hur snön fastnade i stora bollar under magen, men det var först när han tiggde om att bli buren så såg jag hur han såg ut på undersidan på riktigt!
 
I.o.m snödjupet så ser inte det här så farligt ut                  men...............!
 
Jag orkade inte bära honom hela vägen hem i den tunga snön, så jag klämde sönder bollar varenda gång han stannade och tittade uppfodrande på mig. Det blev en ordentlig dusch när vi kom in, sen fick han sova inlindad i handdukar medan jag ägnade mig åt annat.
 
Mest har jag suttit vid datorn idag. Mest har jag ägnat mig åt min projektidé, läst på och letat idéer. Bamse och jag har varit ute en sväng till men då hade en traktor kört upp bra spår att gå i så Bamse blev inte alls så snöbollig. Nu tänkte jag läsa bok en stund innan jag provar på att panera fläskschnitzlar i mandelmjöl och kruskakli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0