Mellanlandning

Onsdagkväll vid vackra Vättern
 
Torsdagmorgon på Klosterhotellets slottsflygel
 
Imorse gjorde vi det vi skulle och gjorde oss klara för hemfärd. Vi checkade ut klockan 10.00, mellanlandade vid Biltema i Katrineholm där Janne handlade lite och jag rastade djuren.
 
 
Vi var hemma vid två-tiden och medan Janne klippte gräset, gick jag ut en snabb vända med Bamse, packade in och skrev inköpslista. Sen åkte vi och handlade inför nästa vecka.
Resten av eftermiddagen och kvällen har jag lagat 2 liter böngryta, 2 liter ratatouille, 1,5 liter majssoppa och 2 liter tomatsoppa samt stekt kryddig korv i småbitar plus 1 kilo köttfärs... och bakat två fröknäcken. Nu har vi så det räcker ett tag! Ont i fötterna har jag, men jag är ruskigt nöjd ändå! Janne har fixat i båten och kom hem och var alldeles snurrig. Ett gäng fulla ungdomar hade åkt vattenskoter så båten hade gungat hela tiden han haft huvet i motorrummet. En grillad kyckling och körbärstomater gjorde susen.
 
Nu återstår bara sängen. Så skönt det ska bli!
 
Vadstenas gator, som varit fulla av folk på onsdagen gapade tomma på torsdagsmorgonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0