Pladder

Idag har vi varit på utflykt... igen! Dock inte så långt denna igång. Varje sommar arrangeras fyra stycken caféutflykter, fyra tisdagar efter varandra. Idag gick den första av stapeln, till kafé Pladder i Vinterviken. Några tappra damer, som inte brydde sig om hotet om regn, dök upp vid Huddinge station, så for vi iväg. Vintervikens Trädgårdscafé är en ideell förening och jag misstänker att de inte behållit namnet Pladder för det fanns ingenstans. Vi gick lite omvägar innan vi hittade rätt, men det var det värt!
 
En annorlunda mobil...
 
                                                     Nu blommar löken, sa kollegan!
 
Jag höll på att skriva surkart, men det vet jag inget om
 
Ljuvligt doftande rosor och vackra krusbärsbuskar
 
Denna eftermiddag och förmiddagen, liksom gårdagen, har gått i jämnt och behagligt tempo. Ett besök igår, i övrigt telefon, mail och övrigt fin-lir vad gäller praktikantschema och bussutflykten på fredag. Idag hade vi gruppsamtal med praktikanterna på förmiddagen och de tillbringade sen eftermiddagen hos sjukhuskyrkan på Huddinge sjukhus med min kollega, medan jag åkte till Vinterviken. Nästa tisdag ska de få följa med mig på caféutflykt till Tyresö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0