Söndagsskoj

Vaknade ganska tidigt imorse, jag menar, jag fick ju sova så länge jag ville så i relation till det vaknade jag tidigt! Bamse och jag var i skogen redan halv tio och knatade långa rundan... och tänk att vi fick syn på en Citronfjäril!
 
 
Bamse tröttnade snabbt på fjärilen och tog ett kärr-bad medan jag smög efter den för att försöka få fotobevis.
 
 
I övrigt har dagen bestått i tre tvättmaskiner, disk, akvarierengöring, läsa veckans nummer av Strengnes Tidning som vi får av grannen, promenader, sortering av gammal post och tidningar, hacka nötmüsli och läsa protokoll och kallelser från Knyppelpinnarna. Jag har skrivit och skickat en presentation av mig själv till Knyppelpinnarnas tidning Stadkanten och kallelser till nästa styrelsemöte till styrelsemedlemmarna. Ragnar har fått vara ute en stund också...
 
Nu tror jag att IKEA-säckarna med arkiv- och biblioteksmaterial från Knyppelpinnarna får stå till nästa helg. Jag behöver få göra kväll. En Bamsenad och lite virkning lutar det åt. Janne kommer när han kommer, han har hjälpt sonen med båten idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0