Fem dagar i ett svep

Mitt liv spretar nåt alldeles förskräckligt just nu. Jag vill inte på nåt sätt ge sken av att det är dåligt, men det är energikrävande och jag känner att jag lever, på både gott och ont. Mest känns det bra. Depression och ångest ligger på lur därbak, men hela veckan har jag lurat dessa på framgång. Vissa saker måste få sätta sig ordentligt i mitt liv, sen kommer allt bli riktigt bra igen.
 
 
  
 
Veckan har varit spännande. I måndags tog jag ut några komptimmar och åkte till Lidingö på förmiddagen. Där pratade jag med Gavia Lace bland annat om kurser för Knyppelpinnarnas räkning. Eftermiddagens begivenhet var en långfika med en representanter från Lions... och senare i veckan blev jag ombedd av en annan Lions att berätta om diakonin i Huddinge vid ett möte hos dem senare i år, vilket ju är jätteroligt! På kvällen knyppelkurs i Strängnäs.
 
 
Tisdagen började jag i Tumba med samtal hos kontraktsprosten, fortsatte till ett samtal med LP-stiftelsens pastor i Södertörnskyrkan, sen mässa och möten.
 
Onsdagen bjöd på handledning, sopplunch, sorgegruppsinformation, präst- och diakonkollegium samt en provsjungning hos en av musikerna. Jag hade bett om att få hjälp att "frigöra" min röst. Det var jätteroligt!
 
På torsdagmorgonens meny stod besök, men denne kunde inte komma utan det blev ett nära 1,5 timmes långt telefonsamtal istället. Allt funkar när nöden knackar på. Efter lunch hade jag Boye-andakten på Stuvstagården och sen blev det massaaaaage innan jag hämtade Bamse och mötte upp Janne på Hornbach. Nu är det tapetdax i Ugglebo! Snart kan mina knyppeldynor och garnhärvor flytta in där! Vi orkade inte laga mat så vi åkte till den Grekiska Tavernan i hamnen.
 
....jag skulle kunna skriva nåt dräpande om småstadsfolk som byter samtalsämne och högljutt börjar orera om Skapelseberättelsen och det orimliga i att vara kristen i modern tid ... när jag beställer pizza iförd kragen, men jag nöjer mig med att skriva att pizzan var otroligt god!
 
 
Idag har jag inte gjort allt det jag skulle, men det gör inget. Imorse åkte jag på fastande mage till VC för provtagning inför läkarbesöket senare i oktober. Förmiddagen tillbringade jag i nätverket för masterstudenter uppe på Strängnäs Stift och vi började dagen passligt med kaffe och macka, det hade jag kollat upp i förväg så jag slapp ha med mig matsäck. Vi avslutade med lunch på kina-restaurangen. Eftermiddagen har jag pratat lite i telefonen, mailat och .... sen har det nog inte blivit så mycket mer. Jag är trött! Och jag har hela helgen på mig att både program för torsdagsträffen och skriva klart en levnadsteckning över en avliden hedersmedlem, samt info inför novembers workshop till Knyppelpinnarnas tidning Stadkanten.
 
Nu har jag fått sortera tankarna lite och skrivit en att-göra-lista. Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0