Helg

En lugn och skön helg har det varit. Jag tänker att jag ska göra så mycket hela tiden, och det är sjukt. Det var länge sen jag var så "frisk" som denna helg för jag har inte gjort mycket. Jag har tittat på, och hjälpt till litegrann, när Janne jobbat med ramen/grunden till vårt växthus.
 
Nej, det är ingen meteorit, bara en stor sten som låg i vägen!
 
Här kommer lite fyllnadsjord
 
Snart har växthuset vuxit upp däruppe
 
Framåt kvällen gick vi ut i skogen och letade höstkantareller. Vi hittade svamp, men ingen direkt ätlig...
 
Den stolta fjällskivlingen är iof ätlig och t.o.m god, men denna var så maskäten. En prickfri flugsvamp hittade vi också.
 
Jag har ingen aning om vad "ostronet" är för svamp, men röksvampen är omisskännlig!
 
Idag har Janne jobbat och jag har gjort ännu mindre. Tillåtit mig att vara och tänka, knyppla och så skrev jag lite om Karin Boye samt gjorde en runa, eller levnadsteckning, över Knyppelpinnarnas avlidna hedersmedlem... inte så mycket mer.
 
 
Jag tror en stunds TV... med risk för att jag somnar i soffan...en skön utsikt för kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0