Spetsar och grodor!

Nu händer roliga saker på löpande band!
 
Först och främst så har jag fått en ny kollega!
 
Sen till kvällens knyppelkurs igår kom en ny deltagare. Jätteroligt! Hon hade aldrig knypplat förut, men hon hade läst lite i en gammal knyppelbok inför kvällen, hennes första kurstillfälle ... och med dessa förberedelser tillsammans med lite muntliga instruktioner hade hon knypplat flera centimeter udd och stad innan vi slutade för kvällen. En ny knypplerska är född!
 
 
 
Idag satt jag i kö 45 minuter innan jag kom 20 minuter försent till jobbet. En krock på södra länken lamslog trafiken mot stan och på radion rådde man folk att inte ta bilen den närmsta timmen. Men vad gör man? Det brukar aldrig komma någon till mottagningen före halv tio, men idag satt en person och väntade förstås. Hen hade varit där klockan nio... så typiskt! Men det var ju ingen kö till mottagningen så vi kunde sitta och prata en stund innan det kom en till, som också kunde stanna en god stund.
 
Eftermiddagen bjöd på mässa, möte och några samtal med chefer och kollegor. Innan mötet slängde jag ett öga på Facebook och såg att någon lagt upp en videosnutt från "mitt" kärr, Ormkärr! Grodorna leker för fullt. Efter jobbet hämtade jag vovvarna och åkte dit! Det är betydligt fler grodor än på flera år. Säkert ett hundratal! och gott om romklumpar också. Vilken utveckling det blivit sen kommunen grävde damm där!
 
Häftigare vårtecken får man leta efter!
 
 
Så roligt! Vi får se om jag kan komma dit imorgon också. Tyvärr leker de bara ett par dagar, sen lämnar de rommen, så man får passa på! Att gå dit framåt sommaren blir nästa äventyr, då ser man ynglen i dammen.
 
Nej, god natt vänner! Imorgon nya äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0