Nionde januari

Tre och en halv dagar arbete, två och en halv lediga dagar sen sist. Och jag har verkligen sett till att vara ledig när jag varit ledig, och inget annat. Inget handarbete, inget skrivande, ingen blogg, ingen samvaro. De båda arbetsdagarna på jobbet var mycket intensiva (de hemma var betydligt lugnare) och i måndags fick jag dessutom ta hand om en liten hund. Det gick jättefort, mindre än ett dygn från det jag fick frågan tills han satt i  mitt knä. Det har gått över förväntan bra.
 
Detta är Rambo, en 7-månaders chihuahua-kille:
 
 
Rambo fick följa med till jobbet i torsdags och det gick jättebra. Han skötte sig exemplariskt!
 
 
Hemma har det krävts lite ansträngning för Bamse är inte helt hundra på att han vill dela sin flock med en hund till, men det går ändå förvånansvärt bra. De kan nu dela soffa om det sitter en människa i den och promenaderna funkar jättebra. Bamse är mentor och Rambo hänger efter så fort de små benen bär honom...
 
 
Nej, jag är inte riktigt kurant, släpar mig fram på gränsen mot depression och kämpar för att hålla näsan ovanför iskanten. Var hos doktorn i fredags och ska få skiktröntgen på lever och galla. Har haft ont på höger sida sen jag började med detoxen. Jag har brutit detoxen såtillvida att jag lagt till kött/fisk och lite fett, det gick inte att vara så hård som i somras. Det har väl delvis med kylan och vintern att göra. Höften är inget att göra något åt. Han uteslöt inflammation och röntgen i höstas visade ju inte på nån artros, så det kan bara vara belastningen från min tunga kropp. Jag fick hostmedicin och cortisonspray för att svälla av svullna bihålor och luftrör. Jag var röd i halsen, men hade ingen vätska i bihålorna så jag är egentligen inte förkyld... Det hela hänger väl ihop med att det händer väldigt mycket i livet just nu och det mesta är inget jag vill dela med mig av än. Det kommer vad det lider...
 
Tillsvidare får jag glädja mig åt mina fina djur, min underbara make och det faktum att jag nu är klar med alla kurserna i masterutbildningen. Jag har kommit igång bra med skrivandet av uppsatsen, så det känns jättebra det med.
 
Nu blir det räkor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0