Båtlogg 12 --> Köping

Fy vilken natt! När de fiskande araberna åkte hem när vi cabbade på båten vid 22.30 dröjde det inte länge förrän gästhamnen i Kungsör invaderades av svenska ungdomar... som till att börja med satt lugnt och stilla och pratade. Men vartefter timmarna gick blev rösterna ljudligare, musik började pumpa och rökelsen jag trodde mig känna doften av visade sig vara hasch! När ungarna sen uppförde sig som apor i flock, hängandes i gästhamnsbryggans  regnskydds takbjälkar, tillika vrålande som galningar började jag googla på närpolis, störningsjour och hamnvakt utan bra resultat. 02.38 gav de sig av och en timme senare tittade jag på klockan sista gången innan jag somnade.
 
Fem timmar senare vaknade jag, allt annat än utvilad. Frukosterade och knypplade en stund innan Bekki och Freedy kom med tåget.
 
 
Vi har badat, gått i Köping - the ghost town - och haft kräftskiva i gästhamnen. Mys! Dagen och kvällen blev supertrevlig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0