Andra knyppeldagen

Ännu en dag av knyppelfrossa. Satt i lektionssalen strax före nio och har sen knypplat Vättersnipa hela dagen, förutom ett par avbrott. Jag har betalat 50 kronor för kaffe med kaka för hela veckan, så två gånger om dagen tar jag kafferast! Bra brejk för rygg och ben. På lunchen tog jag en promenad upp på stan. Tre ärenden hade jag. 1 Biblioteket. 2 Lunch. 3. Skoaffären.
 
I en glasmonter utanför biblioteket ställde Örebrouddarna ut. En jättefin varierad utställning! Och på vägen dit upptäckte jag att övergångsställena återigen återtagit formen av Viggen.
 
Spetsen Viggen
 
Ur Örebrouddaras utställning:
 
 
Innan jag åt lunch på Rådhuskällaren gick jag in och tittade lite i Svenska Spetsars affär. Lurar lite på en knyppelpinne i glas! Tittade på utställningen till Ulla Fagerlins minne i fönstret och kom i samspråk med en kvinna som också stod där. Hon bodde i stan och kände knypplare i både när och fjärran. Mycket intressant kvinna.
 
Strängnäs finns på kartan i Svenska Spetsars fönster över knyppelkurser/föreningar! Undrar om det finns fler än vår på ABF, eller om vårt tappra lilla gäng har sin egen lilla nål?
 
Efter lunchen gick jag bort till skoaffären. Jag är i akut behov av nya skor. Ett par stinkande trasiga sandaler samt ett par skitvita blommiga foppatofflor är var garderoben erbjuder. Jag gick från skoaffären med ett par nya sandaler, jättesköna!
 
Sen blev det knyppla av igen. Hann nästan två båtar på hela dagen! Det tar tid att knyppla, så fråga mig inte vad jag ska göra av alla spetsar! Så många lär de inte bli under en livstid!
 
 
Vid kl 21.00 packade jag ihop mig och gick till rummet för en enkel middag. Berättade om tvåveckorskurserna för en kurskamrat och visade kursuppgifterna i min knyppelpärm. Solnedgången var fantastisk så jag gick ut och fotograferade den. Två saker hände. Jag träffade damen jag pratat med utanför spetsaffären och pratade med henne till solen gått ner och jag frös så jag skakade. Himla spännande kvinna - en knypplande skånsk same! Jag bjöd in henne att hälsa på på fredag då vi har öppet hus på kurserna. Sen gick jag med mig så mycket knott i håret så dataskärmen är fläckig av alla lik, de dras uppenbarligen till den! Vadstena är otroligt vackert, men alla dessa knott! Hujedamig!
 
 
Nu ska jag sova. Vem vet vad morgondagen bjuder på? Knyppling?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0