Midsommarveckan

Det har verkligen inte varit någon särskilt tung vecka, men idag är jag så trött att jag bara gråter. Nu ska jag vara ledig en hel vecka så det är väl en avslappningsmekanism efter en osedvanligt tuff vår. Det som tär mest på mig kan jag inte skriva om för det är för privat och rör andra människor... Tack och lov att jag har mitt roliga stimulerande arbete att hänga upp livet på!
 
I måndags hann jag få undan lite pappersarbete, bland annat en summering av utflykten till Parken zoo som ska till Lions. På eftermiddagen en trevlig återträff med vårens sorgegruppsdeltagare. Jag har aldrig varit nån storälskare av sill och tänkte i mitt stilla sinne att nu får jag skärpa mig. Det skulle nämligen bli sill för hela slanten och det går inte an att sitta och peta i maten när man har knytkalas! Till min stora förvåning upptäckte jag att det var gott! Faktiskt! Jag har tagit nån sillabit när det bjudits för att jag tycker att jag ska vänja mig, men det kanske inte har varit så lyckat att äta en bit sill tillsammans med prinskorv, omelett, köttbullar eller nåt annat som vänliga släktingar oftast serverat mig. Att bara äta sill i olika inläggningar var faktiskt riktigt gott! Kanske de där sillabitarna jag plågat i mig ett par gånger om året nu gett resultat? Nu funderar jag i alla fall på egna spännande inläggningar!
 
Svartvinbärs-sillen var en hit! Och M:s egna matjesillsröra med grädde och vinäger var galet god!
 
Själv hade jag bakat fröknäcke.
 
Tisdagen bjöd på diakonimottagning i Flemingsbergs kyrka. Vi samarbetar mellan församlingarna för att kunna hålla öppet över sommaren och det är superbra att få röra sig i de andra diakonernas arbetsmiljö. Det ser ju helt annorlunda ut i Flemingsberg mot vad det gör i Huddinge. På eftermiddagen hade jag tagit ledigt för att hjälpa min bästis få hem varor från Ikea, äta lunch och få zonterapi. Det var härligt! Jag umgås på tok för lite med mina vänner!
 
Onsdagen bjöd på morgonmöte och två uteblivna besök. Båda ringde sena återbud vilket är skönt för då slipper man gå och vänta i onödan. Nu kunde jag hjälpa receptionisten med hennes knyppling och jobba undan papper inför sommaren. Jag tog tillochmed förmiddagsfika och en hel timmes lunch! Klockan tre åkte jag på massage (friskvård).
 
Igår hade vi diakonimottagning i Huddinge. Det kom inte en människa, men när det var en halvtimme kvar fick vi ett telefonsamtal som vi agerade på och när jag sen skickat iväg min kollega fick jag dela ut matkassar minuterna före stängning. Jag röjde på skrivbordet för vi får storstädat under midsommarhelgen, sen åkte jag till centrum och hämtade ut pengar, åt på Sörskogens pizzeria, genomförde en uppsatsintervju i Tumba, hämtade hundarna i Rågsved och for till Handen för service av min bil.
 
Sörskogen har suveräna salladsrullar, men pizzorna är också fantastiskt goda, supertunna och fräscha!
 
Jag åkte från Handen vid sju och fastnade i midsommartrafiken. Jag trodde att det värsta skulle vara över på kvällen men ack så jag bedrog mig. Där jag kunde åkte jag smitvägar och småvägar, men det tog två timmar att komma hem. Fy sjuttsingen vad jag var trött! Man ska inte diskutera trafik och i det tillståndet, det vet jag men gjorde det ändå, så jag rök i hop ordentligt med kära maken innan han for iväg på nattpasset ... sen låg jag vaken förstås och lyssnade på regnet. Så onödigt!
 
Idag har jag, hundar och fågel tagit sovmorgon. Jag var visserligen vaken när maken kom hem halv åtta och sov inte mer efter det, men djuren sov så jag låg kvar. Halv elva väckte jag hundarna och tog ut dem på promenad. De känner nog också på sig att en ledig vecka stundar. Men först ska jag göra sams med maken!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0