Bilstopp 3 - Sund

Det perfekta ägget! Och det lyckades Janne servera mig imorse!
 
Sista två nättens i husbilen tillbringar vi i Mångstekta hos Jannes kusin och hans fru. En trevlig grillkväll igår och idag sightseeing. Jag blev djupt förälskad i en älg...
 
 
...men den lär jag nog få lämna efter mig. Jag lät mig imponeras av Sunds kyrka och de enorma stenblock som den är byggt av.
 
 
En sväng runt Kastellholm och Jan Karlagården blev det oxå...
 
 
... till sist middag vid golfbanan. Det har varit superhärliga dagar på Åland. På återseende!
 
Imorgon är vi hemma igen och strax börjar höstterminen... 

Kommentarer
Postat av: Nancy Johnsson

Hej!! Det vore väl kul med en liten variant som souvenir!! Affärsidé till någon händig person kanske!! Hälsningar Nancy

Svar: Nja... den är typ 3m hög... hur tänker du? Berätta :)
Guggelutt

2017-08-19 @ 20:34:19
Postat av: Nancy Johnsson

Hej!! Jag tänkte mig modell för bokhyllan!! Kanske något större än om man bygger den med tändstickor!!
Dalahästen finns ju i många storlekar!! Ålandsälgen kan väl också varieras!! Själv är jag ju ingen hantverkare dessvärre men idéer får jag ibland!!
Kramar Nancy

2017-09-01 @ 01:27:23
Postat av: Nancy Johnsson

Hej igen!! Har köpt ett vykort på Åland med en sådan älg på ett berg!! Den var nog ännu större!!Min idé om en miniatyr fick vingar igår när jag pratade med bekant här på gatan!! Han är hobby snickare och håller på med fågelmodeller!! Jag berättade om min idé och han tyckte det lät kul!! Mitt vykort ligger tyvärr kvar på Åland!! Har du köpt det möjligen?? Om du har vykortet skulle du kunna skicka en kopia på det per post?? Min adress: Parkgatan 6 D, 640 24 Sköldinge så jag kan visa honom! Hälsningar Nancy

Svar: Hej Nancy! Den som gjort dessa älgar bor trakten kring Sund. Jag tror man behöver kolla det där med upphovsrätt om man tänker göra en miniatyr av just denna älg. Om din vän inspireras av denna älg och inte gör några exakta kopior borde det inte vara något problem. Älgen är alltså ett älgtorn där jägarna sitter under jakten, så de är rätt stora. Vänligen, Gunilla
Guggelutt

2017-09-02 @ 12:59:41
Postat av: Nancy Johnsson

Hejsan!! Nu börjar jag bli tjatig!! Såg på Fb att du var hos frissan så mitt inlägg var inget snabbt sätt att få svar!! Fick tag på syrran senare på dagen och dom är på väg till Åland så jag beställde ett vykort av henne! Skall bli intressant att se vad han kan snickra till när han får kortet!! Hade tänkt kopiera din bild men väntar på kortet!! Den älgen är ännu större så fantasin får flöda när den ska förminskas!! Undrar vem på Åland som kläckte idén?? Måste kanske tillfrågas om man ska låna idén!!Ha en bra söndag!! Inget vidare väder för min vedförflyttning så det mesta ligger kvar!! Får vänta på solen!! Kram Nancy

2017-09-03 @ 12:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0