Sista Båtstopp - hemma

Insåg att jag tagit endast två bilder idag, båda exakt samma motiv men ett är närmre och ett längre ifrån:
 
Rambo ligger på bryggan en bit från båten och vill inte se vad vi gör. Han gillar inte att åka båt... men en sak blev tydlig idag! Bamse lägger sig på magen på Jannes säte och kopplar av. Ju grövre sjö desto plattare Bamse. Rambo är spänd som en fiolsträng i min famn och flåsar oupphörligt. När han fick lägga sig bredvid Bamse gick det helt plötsligt jättebra att åka båt. Eller kanske jättebra är att ta i, men bra är ingen överdrift. 
 
Idag åkte vi hela vägen hem, med endast ett nudel- och hundkissstopp i Fjäderholmarna. Nämdöfjärden, Ingarökanalen, Baggen, Skurusundet, Hammarbykanalen och Mälaren hela vägen till Strängnäs har visat sig från bästa sidan. 
 
Janne släppte av mig och hundarna i Sanda by, jag gick hem och hämtade bilen. Nu är vi hjälpligt uppackade, ätna och trötta 👍 

Kommentarer
Postat av: Gunilla Jerner Worander

Hej, jag har tidigare kollat på din blogg och knyppling. Har haft hjälp att få ordning på mina spetsar med hjälp av dina bilder.
Jag har ett barnbarn på drygt två år som nu är inne i "pippiperioden". Har lovat att sticka en Pippitröja. Men jag har förgäves försökt få tag på mönstret. Sökte på nätet o hamnade på din blogg där du lagt in en bild på tröjan. Kan jag få köpa en kopia av mönstret?
Hälsningar Gunilla Jerner Worander i Falun
070-5923482
[email protected]

2017-08-13 @ 10:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0