Valp-gos på Hölö

Efter en lugn lördag unnade jag mig även en lugn söndag. Jag har följt en barndomskamrat på Facebook ett tag och såg att hon fått valpar... ja, inte hon då, men två av hennes chihuahuor. Vi har inte setts på ungefär 16 år, men i fredags tiggde jag in mig hos henne via en av hennes Facebook-bilder på de söta små, och jag var välkommen. Jag åkte mitt på söndagen och tänkte att det blir väl ett par timmar, men vi satt i soffan i hela den härliga högen av hundar i fem timmar. Jag räknade inte men jag tror det var åtta chihuahuor, en nakenchihuahua som var så galet fin och en rottweiler modell XL samt fem chihuahuavalpar ... och så Bamse och Rambo. Vi har mycket att ta igen så jag hoppas vi snart kan ses igen.
 
Men morsan, vad är det som piper, undrar Rambo
 
En ny vecka har inte hunnit gry för det är fortfarande kolmörkt ute. Jag har skickat iväg årmöteshandlingarna till tryck för Knyppelpinnarnas räkning och skrivit blogg. Ett par hundar ska ut och göra sitt innan vi styr kosan mot dagis och jobbet. Men innan jag klev ur sängen räknade jag ut att vi måste ha fått ca 1 timmes mer dagsljus än 21 december? Om jag räknar lågt på två minuter om dagen... 26x2= 52 minuter? Det kommer en vår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0