En smått underlig fredag

Spökar det i köket? Jag gick ut och tittade... det bubblade ur avloppet i diskbänken, såg skitskumt ut. Min klient kom efter och medan vi stod där och tittade förvånat på bubblorna sprutade plötsligt en kaskad avloppsvatten ur avloppet rätt upp. Jag försökte mildra spektaklet med en tallrik och kläcker ur mig den dumma kommentaren: ja, du har visst ett spöke i avloppet! Hens granne ringde och frågade om hen hade rörmokare hos sig, men hen sa att bilen tillhörde hens diakon. Grannen hade blivit lika rädd som min klient av denna underliga gejser som tydligen fått utbrott i fler lägenheter i området. Innan jag var tvungen att avbryta hembesöket pga ett samtal hände det igen och jag kunde bara konstatera att det inte bara var diskbänken utan även i andra utrymmen med avlopp som toa, dusch och tvättstuga som fått påhälsning av denna blöta poltergeist. Jag ringde Stockholm vatten och avlopp innan jag hastade vidare för att lösa ett annat akut problem.
 
 
Efter problemlösningen fastnade jag i ett vägarbete på väg till lunch med Tumba-diakonerna. Tänkte att hela dagen nog kommer bli sned och vind, men väl framme i Tumba vände det. Ett superbra möte! Sen tillbaka till jobbet för ett besök. Avslutade dagen med ett samtal med en kollega, hämtade packningen i lyan och hundar på dagis innan jag påbörjade den långa vägen hem med ett klientsamtal i högtalartelefon.
 
Räkor och spenatsoppa. Lugn kväll med ID medan maken slumrade inför nattpasset.
 
Snart: Godnatt världen 🌍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0