Helt hysteriskt

En galen dag. Ensam diakon på frukosten med flera ekonomi-samtal, rusa iväg med flyers  och affischer till mötet om alternativt julfirande, lunch i tårar, administrera bort högen då jag äntligen fick tillbaka min dator efter 10 dagar. Att åka på nåt biskopsval kunde jag fetglömma!
 
 
När jag hämtat hundar och vi slängt i oss middag åkte jag till en fotvårdare jag fått tips om. Efter fotbadet frågade hon om jag led av eksem... jag har psoriasis, den har slagit upp i handflatorna efter att ha varit vilande i 40 år, sa jag. Hon visade mig att områdena med fotsprickor var typ medaljongformade och i medaljongerna satt sprickorna. Inte bara på hälarna utan även i hålfot och ovanpå en tå, och det jag trodde var ett skavsår högre upp på hälen var ett likadant utslag. Det är psoriasisutslag jag har på både händer och fötter! Även en fläck på stortånageln som jag behandlat för svamp trodde hon var psoriasis. Om jag behandlat den i så många år med både starka tabletter och receptbelagt lack och det inte är tillstymmelse till skillnad, snarare har fläcken blivit värre... hon slipade ner den supertunt och rådde mig hålla tån ljus och luftig så mycket det var möjligt samt smörja den med samma salva som jag fått för psoriasisen. Kände plötsligt hopp 😃
 
Försökt ta det lugnt ikväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0