Husbilslogg dag 15 - Sorsele camping

Vi väcktes strax efter sju av husvagnsgrannarnas beagles envisa skall. Bamse och Rambo svarade givetvis. Janne sa åt mig att ligga kvar en stund medan han gick ut med hundarna. Han kom tillbaks efter en stund och letade efter något att plocka bär i. Jag följde med honom ut i skogen till en myr där vi plockade hjortron. Så gott till filbunken vi sparat sen vi var i Finland!
 
 
Sen gick vi och tog ett morgondopp i fjällsjön. Tänk att livet kan vara så underbart! Kan verkligen varmt rekommendera Skabrams camping i Jokkmokk.
 
 
Sen åt vi frukost, städade bilen och gav oss av mot Sorsele. Ett stopp vid vid Polcirkeln...
 
 
... och ett vid Arctic glas utanför Arvidsjaur där vi rastade hundar och köpte några ljuslyktor samt en gosedjurs-ren till min bil.
 
 
Sorsele camping ligger vackert på en udde i Vindelälven, den första camping jag varit på som har ett kapell med andakt varje söndag!
 
 
Vi har ätit gott och jag har knypplat en stund. På kvällspromenaden tog sig Janne ett dopp i sjön invid campingen.
 
 
Nu är det bara att invänta John Blund. Under tiden njuter vi av Vindelälven...
 
 
Godnatt världen 🌍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0