Åter i Knypplingland ❣️

Det var lite segt att vakna kl 05.15 imorse! När jag skulle gå barrikaderade båda hundarna sig framför dörren och vägrade flytta på sig... jag tog ut dem på en kort runda, Janne skulle ta dem på en längre runda när han kom hem från nattpasset. Kom iväg först strax före halv sju  och landade i Vadstena kvart över nio. Den sista timmen i bilen var seg!
 
 
Hann inkvartera mig och bädda innan samlingen i aulan och kursstart. Vi har ett tema i Guldkornskursen i år och det gör den lite annorlunda mot förra året. Idag har jag knypplat 15 cm av Hanna Larssons dukater i ett gammalt fint gräddvitt lingarn. Det blir nog en bit till imorgon.
 
 
Under middagsrasten satt jag och chattade på messenger med en nyfunnen släkting som vi hittat tack vare amerikafrämmandet. Jättekul när vi dessutom hittar gemensamma grejer som att hon gillar att baka och mina mormostrar hade bageri... och så har vi faktiskt har bott nära varandra i perioder av livet.
 
Trädet jag brukar fota vid ”hemgång” varje kväll.
 
Halv tio gav jag upp knypplandet för ikväll. Vilade en stund på sängen innan jag gick ut och njöt solnedgången. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0