Lata dagar på Storsudret 🐏

Gick upp i ottan i onsdags, gjorde mig och grabbarna klara och åkte iväg för att hämta Janne på jobbet kl 7.30. Vi började med att tvätta bilen på macken, sen åkte vi ner till Nynäshamn. Janne fick sova en stund i bilen medan jag gick långpromenad med hundarna, sen var det dags att äntra färjan till Gotland.
 
 
Promenerade hundar och fågel strax utanför Visby och fortsatte sen ner till våra vänner i Vamlingbo.  
 
 
Vi har haft underbara dagar på Storsudret. Vi har badat i Östersjön vid Holmhällars långgrunda sandstränder,  
 
 
ätit god mat, jag har fått lära mig laga både skånsk kålpuding och gotländsk saffranspannkaka,
 
 
gått långpromenader och bubblat i utomhuspoolen...
 
 
... samt njutit solnedgången i Västlands.
 
 
Dagarna har gett mig skön vila och återhämtning. Vi kom hem sent igårkväll, satt uppe i glaspaviljongen i den varma natten och pratade allvar. Det var skönt, vi har haft alldeles för lite tid med varandra i år. Idag har jag sytt och lackat. Båtgardinerna liksom köksgardinen blev klara och mina två första ikoner är nu lackade!
 
 
Packade och åkte upp till lyan.... har faktiskt lite måndagsångest... vill vara ledig lite till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0