Men vad Ă€r detta? đŸ€”

 
Idag har vi haft Stilla Dag. 22 deltagare exkl. anstÀllda som njutit tystnaden, vÀrmen frÄn öppna spisen, god lunch, meditation och massage. En angenÀm dag att jobba! 
 
 
IgÄr var jag pÄ Outlook-kurs hela dagen. Gick kursen pÄ förra jobbet och dÀr anvÀnde vi verkligen mÄnga funktioner i den, nu gÄr vi se om det blir sÄ Àven hÀr. Det Àr ett bra verktyg. I torsdags TorsdagstrÀff med tvÄ kvinnor som sjöng och spelade fiol och piano an kvinnliga kompositörer. Riktigt bra.
 
 
Jag har haft lite tid för eftertanke i veckorna som varit. FörelÀsaren pÄ Herrklubben i onsdags, Petter, var inspirerande med sitt nÀrproducerade ekologiska tÀnk. Bekki var hÀr för nÄn mÄnad sen och lagade ViktvÀktarmat. PÄ jobbet har vi nÄgra som fastar pÄ olika sÀtt, vi Àr ju mitt i den kristna fastan nu... och sÄ har vi en kvinna som enbart Àter raw food. För ett par dar sen letade jag reda pÄ den digitala kokbok jag fick nÀr jag köpte Forever Livings detoxpaket för snart tre Är sen, jag gick igenom kokboken och sparade recept jag tror att jag kan komma att laga. Idag, under de tysta timmarna, hann jag lÀsa lite i skvallerblaskorna om det vita giftet (mjöl, mjölk, salt, socker) och lite om mat vid sömnproblem - Àta/inte Àta.
 
 
Inspirationen och lusten rĂ€ckte till att Ă„ka förbi Coop och handla lite som jag inte brukar ha hemma, som quorn, tofu, havregryn, havremjölk och glasnudlar! Efter att ha vilat en stund blev det matlagning - kokt köttfĂ€rs till fyrbeningarna och till mig blev det lime- och koriandermarinerad tofu med lökfrĂ€s, avokado och glasnudlar. JĂ€ttegott! Är sĂ„ glad att det finns lika mycket kvar till imorgon. Det blir nog repris pĂ„ den rĂ€tten för det gick ju fortare att tillaga den Ă€n köttfĂ€rssĂ„s och spaghetti! 
 
 
Jag orkar inte tÀnka nÄgra storslagna tankar pÄ att gÄ ner i vikt och jag kommer inte sÀtta upp nÄgra mÄl. Men jag tÀnker anvÀnda inspirationen till att laga grönare och mer eller mindre ekologiska rÀtter under resten av fastan, sÄ fÄr vi se vad kroppen gillar det. HÀng med, vetja!
 
Take care, out there och sov sĂ„ gott ❀
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0