Vårutflykt ☘️

 
Igår drog vi iväg på vårutflykt med ett gäng hugade daglediga. Med buss for vi genom Stockholm, passerade Uppsala och stannade vid Linnés Hammarby. Vi fick en guidad visning av huset och fick ströva i omgivningarna. 
 
Linné var bara 1,54 cm lång men var noga med mat, motion och klädde sig snyggt. Detta är hans rock!
 
Linné blev inte nöjd med den första beställningen av porslinet med Linnéan så han beställde en ny med en tunnare blomma.
 
Klart lunchen serverades på Linnéa-tallrikar!
 
Sen for vi vidare till Funbo kyrka och hade andakt. Fantastiska väggmålningar och åldriga skulpturer.
 
St Lars, den förste diakonen
 
Pelikanen-Kristussymbolen
 
Vidare till Fullerö Handel för fika och shopping. Hittade bland annat kaffemuggar och en slända till Janne. Den får bo i Salvian! Kom tillbaka till jobbet halv sju.
 
 
Idag har jag tvättat, diskat, sytt på båtgardinerna, sytt en grytlapp, fixat med det jag ska säga och visa när jag pratar knyppling på resan nästa vecka, knypplat klart blåklinten i metall.
 
 
Nu ska jag snurra på pinnar till ett miniprojekt på resedynan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0