Vilken hĂ€rlig dag đŸŽŒđŸŽ”

TvÄ bra dagar har förflutit. Var rÀtt trött igÄr efter att ha vaknat sÄ tidigt, men jag hade tvÄ besök pÄ morgonen... och jag förstÄr att det kan lÄta knÀppt... men hur jobbiga olika livssituationer Àn kan vara sÄ kan de bÄde ge och ta energi. Att se en person i en svÄr kris gÄ frÄn ett samtal med en ny spÀnst i stegen efter en insikt... eller en annan person tydligt visar motivation att förÀndra nÄgot i sitt liv Àr för mig otroligt energigivande. Det blir den dÀr bekrÀftelsen pÄ att jag gör nÄnting rÀtt. Eller gör och gör.... jag gör ingenting, jag lyssnar, tar in och speglar ibland, jag gör just inget mer Àn att ge tid. Magiska saker kan hÀnda i samtal och det Àr sÄ hÀftigt! VÄrlunch med vÀrdegrundsarbete pÄ nybyggda cafeedelen pÄ begravningsplatsen St Botvid. Kul att se nybygget efter branden för nÄgra Är sen. Bra och inspirerande arbete med vÀrdegrundsfrÄgor, god mat men inte sÄ bra serveringsupplÀgg av cateringen. Det mÀrktes att de inte var vana att ha grupper pÄ 100 pers. Eftersnack med en kollega om valet innan jag Äkte hem, hÀmtade och promenerade hundar, sjÀlavÄrd per telefon, fixade ballen (balkongen!!!)...
 
 
... och lagade sen middag pga vÀrmen. BlandfÀrs till hundarna, ugnslax och Àrtpuré pour moi! SÄ enkelt och sÄ gott! Lax med vitlöksost och créme fraiche Àr favorit i repris, men Àrtpurén var första gÄngen jag gjorde... sÄ enkelt! Och sÄ gott!!
 
 
Dagen har bjudit pÄ en hel del admin, ett möte, en kort lunch och handledning. 
 
 
PÄ vÀgen hem köpte jag rökta rÀkor och varmrökt lax, hÀmtade hundar och började sen fixa med rÀkmackor. Vilade,  pratade med mor och sen kom en kollega som ville lÀra sig knyppla. En superhÀrlig kvÀll vid dynan med pinnar, samtal och lintrÄd. En ny knypplare Àr född! Följde hen till bilen och gick sen lÄngpromenad med hundarna. 
 
 
Godnatt VĂ€rlden!
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0