Full rusch📍

Vilken bra dag det blev trots tÄgstrul och sÄnt! Skulle ha möte pÄ jobbet kl 10.00 men deltagarna var sena pga nedriven kontaktledning med kaos i bÄde kollektiv- och biltrafiken som följd nÀr folk försökte ta sig till sina jobb. Vi höll pÄ till 11.15, dÄ hade jag redan skippat tanken pÄ lunch, men nÀr jag gick förbi fönstret till personalrummet sÄg jag min kollega sitta dÀr sÄ jag rusade in och fick i mig en fjÀrdedel av matlÄdan. Det var nog tur det. Det tig tvÄ timmar att komma ut till TÀby kyrkby och Taby kyrka, men det var det vÀrt. En halvtimme sena fick vi njuta av makalösa takmÄlningar frÄn 1400-talet av Albertus Pictor. Dessutom att TÀbys kristnade troligen kom frÄn Bysans och inte vÀsterifrÄn gjorde mig nyfiken!
 
Diakonerna St Lars och St Stefan var spÀnnande killar! Den ena halstrades och den andra stenades för sin tro och sitt kristna uppdrag...
 
Döden spelar schack. En mÄlning av Pictor som troligen inspirerade Ingmar Bergmam till Det sjunde inseglet
 
Sen blev det gofika i TĂ€by kyrkby centrum!
 
 
Att Äka hem blev ett Àventyr i Àventyret. Vi lÀmnade TÀby Kyrkby 15.45 och anlÀnde Huddinge 17.35. T-banan kunde inte hÄlla tidtabellen pga allt folk och bussen satt fast i kö pÄ RÄgsveds- och HuddingevÀgen. Kommunaltrafiken i Stockholm Àr extremt sÄrbar fÄr vi erfara gÄng pÄ gÄng. En kontaktledning leder till kaos en hel dag. Men vi kom hem med ett nytt Àventyr att berÀtta om! Jag blev mest glad för alla tÄlmodiga och trevliga mÀnniskor som försöker underlÀtta för varandra i kollektiv-elÀndet...
 
Jag kom hem 18.10 och en kvart senare kom min privatelev! Hon hade med sig tonfisksallad och det var himmelska kalorier efter minimal lunch och mĂ„nga Ă€ventyr. Sen avslutade hon TvĂ€rgatan och knypplade en guldĂ€ngel đŸ‘đŸŒđŸ‘đŸŒđŸ‘đŸŒ
 
 
Nu ska det bli sÄ skönt att fÄ sova!
 
”Tack för idag, tack för en underbar vanlig dag”

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0