Måndag med en twist

Nämligen kyrkgruppsmåndag!
 
Hade tur med trafiken imorse från Strängnäs, var på jobbet strax efter nio. Tog det viktigaste i högen innan jag gick på tidig lunch för att sen möta upp Kyrkruppen vid pendeln för vidare avfärd mot Sollentuna och Edsbergskyrkan.
 
Kyrkorummet var 15x15x15 m
 
Dopfunten var himlafin och smyckad till skördefest
 
Orgeln var speciell
 
Takarmaturen bestod av 58 änglalika lampor
 
Blev så förtjust i Mariaikonen, vilka färger!
 
Handlade grillad kyckling i centrum och var tillbaka till jobbet strax före halv fem, åkte mer eller mindre direkt och hämtade hundar och åkte upp till lyan. Hundarna och jag delade på halva kycklingen till middag, jag tog tomater till, de fick pellets. Blir en reprismiddag imorgon. 
 
 
Kvällen har jag ägnat åt ett par timmars knyppling. Nu är det bara nederkanten kvar på Elsa Petersons ”stor blomma” som jag började med på husbilssemestern. Sen gick jag långpromenad med hundarna... skönt att få liv i blodcirkulationen i benen efter knypplingen.
 
Ujujuj, nu har jag gått alldeles för långt igen
 
Nej, nu har jag summerat dagen. Ska krypa i koj. Somnar jag inte ska jag plocka fram nån spännande bok!
 
Godnatt världen 🌍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0