Hela Sverige Knypplar

Den andra lördagen i september inträffar dagen med stort D - Hela Sverige Knypplar! För några dagar sen blev jag inbjuden av Nina att knyppla hos henne i Knyppelstugan idag. Jättekul! Men det var först på eftermiddagen så jag började dagen efter frukost med att sylta våra gröna tomater.
 
 
Sen blev det en jättefin eftermiddag i knypplingens tecken. Hon blev klar med sin korsdans och jag med bladverket i stor blomma.
 
 
När jag skulle åka hem kom hennes man in med nyplockade kantareller. Jag tappade fullkomligen målföret inför synen av en halv hink gula! Men som lycklig ägare till hälften av innehållet i denna hink kom jag hem till maken varav hälften smörstektes som tillbehör till middagens flintastek!
 
 
Som grädde på moset hade Janne köpt äppelmust av en kollega så vi har verkligen kunnat njuta höstens fröjder idag!
 
 
Tända ljus i paviljongen tills det blev för kallt! Härliga lördag 💕

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0