Valdag med fallskärmshopp

Trots att jag varit extreeemt trött idag har det varit en rolig och spännande dag. Jag brukar vakna när hundarna väcker Janne och vill gå ut, men idag vaknade jag först när de kom in igen och två glada hundar skuttade upp i sängen och berättade att de var hemma. Låg och drog mig medan Janne åt frukost och gick ut och fortsatte jobba med durken till badtunnan, jag låg kvar i sängen till tio ungefär. Skönt!
 
Efter frukost jobbade jag lite med en broschyr till föreningen Svenska Spetsar tills det var dax att ge sig av.
 
Vi hämtade Bekki i Södertälje och åkte ner till Skavsta och Nyköpings fallskärmsklubb. Bekki fick ett fallskärmshopp när hon fyllde 25 år i juni, två gånger har vi varit i startgroparna att åka ner men dåligt väder har satt stopp för hoppet, men idag blev det av!
 
 
Superhäftigt! Men jag var nog mer nervös än hon var.
 
 
Vi fikade på klubben och pratade om hoppet innan vi åkte hemåt och släppte av henne i Södertälje igen, handlade och åkte till Tosterö skola för att rösta.
 
 
Hemmagjorda hamburgare med ris, ärtpure och så stekte jag resten av gårdagens kantareller i smör till middag.
 
Trött och nöjd med en jättespännande dag. Lite glass och en stunds valvaka innan dejt med John Blund. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0