Lägg av nu...

 
...det räcker! Det har kräk-snöat hela förmiddagen och först vid 11-tiden kom plogbilen. Grannens hund hade smitit och sprang bakom plogen så killen stannade och bytte några ord med maken. Folk hade ringt igår och velat att han skulle komma men han tyckte inte det var nån idé så länge snöfallet var ymnigt. Jag kan förstå honom, men ponera att vi skulle behövs typ ambulans, då har VI problem. Jag skulle heller aldrig chansa på att försöka köra ut min bil så som det såg ut. När hundarna går i gångarna som maken skottat syns bara Bamses öron, Rambo är helt borta.
 
 
Men visst är det vackert att sitta inne och titta ut.
 
Idag har jag mest legat i fåtöljen. Ryggen knäckte till när jag skulle skölja bort snöbollar ur Bamses päls imorse, men inte värre än att efter en Ipren och några timmars vila kunde jag hänga med på promenad där det var skottat. Skönt att komma ut en stund efter en förmiddag i skräck att hamna på sjukhus igen!
 
 
Äntligen fick jag tummen ur och broderade klart Fågelträdet. Nu är det bara monteringen kvar.
 
 
Badtunna efter middagen, mysigt. Godnatt världen 🌍

Kommentarer
Postat av: Helena Lennkvist

Så vackert broderi!

Svar: Tack Helena 💝
Guggelutt

2019-02-03 @ 21:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0