En vanlig torsdag

Det var ”livat” första timmen på torsdagsfrukosten imorse. Både alkohol- och sjukdomsrelaterade incidenter, en sån där morgon man kommer minnas länge. Den andra timmen bjöd på lugnande och fina samtal. Till sist hade vi i personalen en planerande och reflekterande arbetslunch. Eftermiddagen bjöd på ett längre besök... och sen tog jag slut. Åkte hem kvart över fyra, hämtade hundar, promenerade dem ... men när de ville gå längre än jag började tårarna rinna. Jag frös som tokig trots extratröjan. Ville bara in i värmen och inta ryggläge. Antagligen lättade spänningarna efter dagen och veckan. Allt tenderar ju att klumpa ihop sig, precis som det brukar. 
 
Låg på sängen en stund och reflekterade över veckan. Googlade på självkänsla, självförtroende och självbild. Intressant. Klev sen upp och fixade middag åt mig och grabbarna. Har sen suttit vid TVn och spolat garn på några knyppelpinnar. Funderat över varför jag inte bara stickar klart kragen på lillemans tröja och monterar broderiet utan börjar på nåt nytt istället. Fann inga svar. Gick ut med hundarna och tänkte nu prova att läsa ut boken... eller sova?
 
My device!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0