Farmor 1.0

Igårkväll, precis när jag kom hem från knyppelkursen ringde sonen och berättade att de var på förlossningen. Imorse kom det första, och förhoppningsvis inte sista, barnbarnet som kommer kalla mig farmor. I 11 år har jag hunnit vänja mig vid mormor, det är härligt! Detta är precis lika fantastiskt!
 
 
Sov illa förstås, låg och väntade på ”samtalet”. ”Samtalet” kom aldrig, men strax efter 8 kom ”bilderna” vilket var precis lika uppskattat. Resten av dagen har gått på adrenalin! Personalfrukost, möte, telefon, spontanbesök, fondhantering, mail. Åkte till lyan vid halv ett och åt lunch samt hämtade den obligatoriska nallen som maken köpt var gång vi fått barnbarn. Under nästa möte blev det klart att vi kunde komma till BB och möta underverket. Halv tre åkte jag från jobbet och hämtade Bekki vid pendeln.
 
 
Efter en timmes bebisgos bröt vi upp. Jag körde Bekki till pendeln, hämtade hundar som promenerades och försågs med middag innan jag åkte tillbaka till jobbet för att ha tisdagsmeditationen kl 18.30. Köpte grillad kyckling, majskskor och avocado på hemvägen till middag som jag gjorde iordning innan kvällspromenaden halv tio. 
 
Jag vet nån som kommer sova gott inatt!

Kommentarer
Postat av: Ingrid Norling

Grattis!

Svar: Tack Ingrid 💕
Guggelutt

2019-01-16 @ 05:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0