Visit Örebro

Efter morgonsysslorna idag åkte jag och hälsade på en vän i Örebro. Det var länge sen vi sågs och vi hade mycket att prata om. Det blev en jättefin dag.
 
 
På vägen hem följde jag en impuls och svängde av vid Kjula för att se om jag kunde hitta nån info om det konstiga grejen, det färggranna "röret" vid avfarten. Hittade inte ett enda ord, inte en bokstav, men googlade på platsen och det som stod på skylten på vägen bredvid, dvs Kjula bergtäkt.
 
 
Hittade en spännande artikel från e-kuriren. Det är en gammal flyghangar som två konstnärer gjort om efter barns berättelser om bältdjuret i skogarna runt Kjula. Läs gärna  artikeln, den handlar både om processen, historia om vargjakt i Kjula-skogarna och en prins från Jordanien --> https://www.eskilstuna.se/uppleva-och-gora/museer-och-konst/offentlig-konst/invigda-verk/baltdjuret-i-kjula/signe-och-eriks-logg.html
 
Ikväll har jag virkat klart sjalen 🧶 🏳️‍🌈
 
 
Godnatt världen 💜

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0