Fuktig tisdag

När jag stod i duschen nu ikväll undrade jag vad det var som lät som det rann nånannanstans. Kan berätta att vi hade tur, hundarna och jag, för det ösregnade så det forsade i stupröret utanför badrummet. Hela dagen har vi haft en grå dimma över oss och ikväll var det läckert spöklikt att gå ut kl 23.30. Bara några få lampor i några hus i området lättade upp det mörkt gråsvarta en aning så vi såg på ett ungefär vart vägen gick... och så kommer vi in, jag ställer mig i duschen och då kom dygnets enda riktiga regn ☔️ Regn vill jag ha för det är så torrt i backen så svampen vill inte komma upp, men det får gärna låta bli att ösregna under hundpromenaderna!

Naturen är gränslöst vacker! Kolla ådringarna på löven 🍂 Som mänsklig hud ungefär 🍁
 

I övrigt är jag inne i en lugn vecka. Handledarsamtal per telefon idag, sotarn imorgon samt 13-årskalas på söndag. Handarbetar, läser, pratar i telefon, tittar på tv och försöker hitta på lite god mat. Idag önskade sig maken hemmagjord potatismos med wienerkorv. Det blev så gott 😋
 
Godnatt världen 🌍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0