Min lördag

Det var varit min dag idag. Sov länge, pysslade om blommor och tvätt och satte mig att läsa. Jag har några böcker jag vill läsa men jag får liksom aldrig tid. Tidigt imorse åkte maken till jobbet och min almanacka var helt tom. 

(null)
Det var en trevlig överraskning att hitta författarens hälsning när jag slog upp boken 📖 

Valet föll på feelgood: Bokbussen kommer vid midnatt av Sofie Axelsson. Jag köpte boken av en av mina knyppelelever vars dotter är självaste författaren. Den var jättebra, man rycktes med, inga obehagligheter utan alldeles perfekt en trött lördag när jag bara behövde läsa…

(null)

Ett par promenader blev det förstås och den enklaste av middagar - majskakor och wannemei-räkor snabbt uppstekta i smör, curry och vitlök.

Nu ska jag bara titta klart på "Så mycket bättre" innan jag går och knyter mig. Har blivit svårt förtjust i Maxida Märek. Vilken kvinna 🏋️‍♀️

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0