Äppelmoskokarlördag

Torsdagar i Hovsjö brukar vara härliga dagar, så även i torsdags som dessutom bjöd på lite extra krydda… eller väldoft 🍏 När jag svängde in på parkeringen i Hovsjö stod en kollega vid sin bil och väntade på mig med en påse äpplen 🍎 När jag åkte hem på eftermiddagen doftade det äppelmos i bilen 🍏 Att koka den mängden äppelmos i torsdagskväll eller igår var inte att tänka på, men idag blev det mos 🍎 Två kok tog hela dagen 🍏 Eller kokandet går ju fort, det är förarbetet som är både trist och tidskrävande, men det är ju värt besväret 🍎  

(null)
     
När jag skalat i över en timme kom maken hem med en äppelskalarpryl han fått låna av grannen 🍏 När jag väl fått ihop prylen gick det mycket fortare och jag kunde växla mellan att sitta och stå 🍎 Jätteskönt 🍏

(null)

(null)

Det blev två kok med lite olika konsistens 🍎 Jag har i mindre socker än de flesta recept, men i första koket tog jag mer vatten så det blev lite lösare 🍏

(null)

(null)

Använder glasburkar min vana trogen, men har inte fyllt dem fullt så det brukar inte vara något problem att frysa dem 🍎

(null)

Tittade på tv medan maken jobbade i "förmaket", vårt nya förrådsutrymme 🍏

(null)

(null)

Nu får vi gå på planka från köket in på dass ett par dagar medan det härdar 🍎 Kan bli spännande nattetid 😳

Härligt med ett varmt tunnbad efter allt jobb 🍏 Nu Morden i Midsomer🩸 

🍏 Godnatt världen 🍎


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0