Värderad riktning

Huvudet är hyfsat med… förutom de där känslorna av att vara "slut som artist", en simultant, att ha noll koll, lida av minnesförlust, inte kunna någonting och på det stora hela vara allmänt värdelös. 
Och så är det kroppen… hostan är värst, men tröttheten är en god tvåa, värk här och där en svullen mage är som grädde på moset.

(null)

Idag är det måndag! En bra dag att göra lite förändringar på, tänkte jag. Jag började med att ta en titt på mina värderingar. Som jag skrev igår har vissa saker fått ta över medan andra delar är helt obefintliga. 

(null)  
Med den insikten utgick jag från stresskolans råd att skriva ett dagsschema med prioriteringsordning. Viktigt är att varva tråkiga och roligare uppgifter med tid för återhämtning. Det blir en bra träning i hur jag ska lägga upp livet och prioritera enligt min värderade riktning i framtiden. Listor skriver jag ibland ändå för att komma ihåg, men det blev en stor skillnad i att skriva en lista utifrån vad jag orkar med i det hostiga trötta tillstånd jag befinner mig i, OCH acceptera att det är så. Det visade sig att det var hur enkelt som helst att göra en lista och få en vettig balans över dagen om man bara tänker på hur mycket som är vettigt att hinna 😄 Jag la direkt över lite på morgondagen och tänk! Listan höll! 

(null)

Nu kan jag inte få ett definitivt svar från Mikaelikyrkan förrän i april nångång, men eftersom Stadkanten behöver komma ut nu med annan info så anser jag att min del är klar ✅  Att släppa ansvaret till medlemmarna genom att skriva att datumen är preliminära och att de får läsa kallelsen vi skickar i höst, där kan jag släppa mitt ansvar och inte behöva känna press över att inte kunna lämna ifrån mig en detaljplan för nästa halvår.

(null)
Check på den ✅ 

Huset skulle verkligen behöva vårstädas men jag är inte pigg och vädret är helt fel för att slänga ut mattor och möbler. Jag tog det närmaste och viktigaste. Borden. Fräsch och överskådligt.

(null)

(null)
Före och efter-bilder är alltid kul 😄 Döskallepåsen innehåller stickningarna. Ska hitta en bättre korg för detta, men det får duga för nu 🧺 

Nu återstår att se hur morgondagen blir. 

(null)
Vi har haft gott om rödbröstade herrar på fågelmatningen idag. Ett tjugotal bofinkar (de övervintrar i Nordafrika och hanarna kom för ett par dar sen), två domherrar och rödhaken (som brukar övervintra i Västeuropa) såg jag för första gången. 

Maken kom hem sent. Mycket på jobbet och hala moddiga vägar ❄️ De två första vovvenaderna var helt ok, men sen kom snöfallet även till vårt hörn och ikväll var det snudd på snöstorm när jag gick sista svängen ❄️ 

(null)

(null)

❄️ Over änd out ❄️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0