Haiku

Faktiskt! Idag har jag inte varit fullt så galet trött som på sistone! Nu hoppas jag att det inte blir några bakslag för jag vill gärna börja gå längre promenader och återfå ett uns kondition så  inte årets Emmausvandring blir så ansträngande. Den är bara några km, men efter denna influensa kan det kännas nog så ansträngande.


Strunta i ålder 

Bry dig ej om år som går

Njut bara nuet


Gick upp och duschade, tvättade håret och bytte sängkläder. La mig i fosterställning och hamnade som i dvala. Det var skönt. Gick upp och fixade morgonsysslorna och tog morgonaden med hundarna och goja.


I tillståndet 

mellan sömn och vaken

vill jag vila


(null)
(null)

Min papegoja 

ropar "heeej" till svanarna

i fylking 


När jag diskat gav jag mig själv en belöning, en tallrik chokladglass. Chokladsuget börjar minska och jag tar det som ännu ett friskhetstecken. 


Redan vid tanken

den lockar, frestar och förför

Glassen med choklad


Idag har jag utfört visst arbete, minimalt men nödvändigt. I övrigt har jag fört över alla haiku jag sparat i mobilen till datorn. De är ca 240-250 plus att det blir 31 till när mars månads haikuutmaning (Sensus) är slut. De ligger nu på 25st A4 och jag ska gå igenom dem alla. Några är riktigt dåliga, men en del tycker jag väldigt mycket om. Andra är intressanta för de har varit favoriter och nu gillar jag dem inte samtidigt som vissa jag inte gillade förut är riktigt bra. Det har funnits med mig länge som en tanke att ge ut favoriterna i bokform. Tanken föranledde mig att kolla upp hur det gått för min första bok. Det gick fort och bra i början men nu är det stiltje. Jag bestämde mig för att rea boken så jag får in lite på bokkontot så jag har åtminstone en del pengar där om jag ska ge ut nya boken själv. Det var kul att se gensvaret 📕 

(null)
Nedsatt till 80kr tillsvidare 

Förutom ett par vovvenader och fokus på haiku marinerade jag kyckling så det bara var att slänga in i ugnen när maken kom hem. Och nu är det bara hopp i bingen kvar 🛌











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0